ОЛЕКСАНДР РОЙТБУРД. “БАЛ У ФОЛИ-БЕРЖЕР”. “ДЕЛІКАТЕСИ”.

14.10.2008 - 20.11.2008

 

ОЛЕКСАНДР РОЙТБУРД. “БАЛ У ФОЛИ-БЕРЖЕР”. “ДЕЛІКАТЕСИ”

Галерея NT-Art представляє відразу 2 проекти Олександра Ройтбурда, художника першої величини в українському трансавангарді, та й взагалі одного з найзнаменитіших сучасних представників Одеської школи живопису. Ройтбурд не тільки народився в Одесі, він ввібрав своєрідний і чарівний аромат цього міста, де, як співається в пісні, «якщо ти не артист, значить ти аферист …». Ройтбурд, поза всяких суперечок, артист: причому, не в вузько-цеховому розумінні цього слова, а в тому, що характеризує яскравість і різноманіття художніх проявів особистості! Дивіться, який смачний одеський «заміс» реалізувався з його безсумнівного живописного дару, а й якоюсь глибинною провокаційності і епатажу поборювача авторитетів. Ерудит та інтелектуал, а також – ідеологічний «підривник» в мистецтві вісімдесятих, Ройтбурд виплекав ціле покоління послідовників, став головним провідником «актуального мистецтва» в українському артпросторі, зокрема на міжнародній арені. Зараз Олександр Ройтбурд живе в Києві та зі столичної орбіти впливає на процеси розвитку сучасного мистецтва, в тому числі в його рідному місті. «Бал в Фолі-Бержер» крім відчуття ексклюзивності того, що відбувається (адже за останні роки це була перша можливість побачити роботи художника, що викликав свого часу в Одесі стільки шуму, а тепер і поготів – проходить по розряду «мегазірок»!), викликав у присутніх на відкритті чимало подиву: що означають багато «прославлені» назви, як наприклад, «Місячна ніч на Дніпрі» або «Бачення юнакові Варфоломія», в співвіднесенні з картинами виставки. На пресконференції сам автор розвіяв всі містифікації на цей привід. Фактично, він знову дав реалізуватися своїй артистичній жилці … Те, як О. Ройтбурд вміє цінувати слово і образно формулювати свої думки, не знає тільки дуже ледачий і “ну, зовсім” не цікавиться мистецтвом. Тому, як справжній чоловік епохи постмодерну, Ройтбурд виніс рішення: «Раз вже все гарні назви в історії живопису вже були розібрані до нас, то навіщо знову їх вигадувати, тим більше, що так класно вже може і не вийти ?! Тому найкращим назвам треба просто дати друге дихання ». (Це не буквальна цитата з відповідей художника, але загальний зміст репліки збережений.) Так що нам показали багато нового з життя «матері партизана», «збитого аса» та інших знайомих незнайомців, створених маестро. «Делікатеси» з почуттям глибокого задоволення були оцінені гурманами від мистецтва – художниками, мистецтвознавцями, журналістами. Поряд з матеріальною і навіть смаковою переконливістю мальовничої тканини в подачі сирів, ковбас, і, в кінці-кінців, улюбленого національного продукту – сала вгадувалися соціокультурні підтексти і «приколи», тобто, все те, без чого неможливо уявити стиль Олександра Ройтбурда!